Page 137 - ΤΕΥΧΟΣ 30

SEO Version

«Τειρεσίας»- οι οποίες έχουν ανεβεί αρκε-
τές φορές σε σημαντικά γερμανικά θέατρα
(Βόννη, Μπαϊρόιτ, Χαϊδελβέργη, Φράιμ-
πουργκ, Λίμπεκ, κ.α.), στη Λυρική Σκηνή
και στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Έργα
του μουσικής δωματίου για μικρά σύνολα
παίχτηκαν στη Δ. Ευρώπη, τον Καναδά, τις
Η.Π.Α., τη Λατινική Αμερική, τη Ρουμανία,
τη Γιουγκοσλαβία, την Πολωνία, την Ιαπω-
νία, την Αυστραλία.
Ειδικότερα, στον τομέα της «ελαφράς» και
λαϊκής μουσικής, ενορχήστρωσε μελωδίες
άλλων συνθετών για τον κινηματογράφο,
όπως του Μάνου Χατζιδάκι στο «Νησί των
γενναίων» το 1959. Συνθέσεις του τρα-
γούδησαν αρκετά από τα μεγάλα ονόματα
του ελαφρού τραγουδιού όπως η Τζένη
Βάνου, ο Γιάννης Βογιατζής, η Νινή Ζαχά
κ.α. Τραγούδια του όμως ερμήνευσαν και
λαϊκοί τραγουδιστές όπως ο Πέτρος Ανα-
γνωστάκης, που το 1959 ηχογράφησε ένα
45άρι με το μπολερό «Η κορώνα», με β’
φωνή τη Ρία Κούρτη και το ζεϊμπέκικο
«Μαύρη πέτρα» και τα δυο σε στίχους
Γιάννη Ιωαννίδη. Το 1960 γράφει το καλα-
ματιανό «Αλλάξανε τα πράγματα», το
οποίο ακούγεται από τη Μαρινέλλα, που
εμφανίζεται στο πλευρό του Καζαντζίδη,
στην ταινία «Η κυρία δήμαρχος» με πρω-
ταγωνίστρια την αξέχαστη Γεωργία Βασι-
λειάδου.
Στη δεκαετία του ’70 ο Αργύρης Κουνάδης
παρουσίασε μια σειρά αξιόλογων δίσκων,
με «έντεχνα» λαϊκά τραγούδια, όπως το
«Δεν περισσεύει υπομονή» σε στίχους Βαγ-
γέλη Γκούφα, με τη Σωτηρία Μπέλλου, την
Ελένη Βιτάλη και το Σταύρο Πασπαράκη,
το «Ρόδα είναι και γυρίζει» με λόγια του
Γιώργου Καλαμαριώτη, με τη Ρένα Κου-
μιώτη, το Δημήτρη Ψαριανό και την Ελένη
Βιτάλη, τις «Παραλογές» με την Ελένη Βι-
τάλη, τον Κώστα Καμένο, τη Στέλλα Γα-
δέδη και την Έλενα Κωστή και το 1982 τη
«Μακρινή γειτονιά» με την Ελπίδα και τον
Κώστα Καράλη. Τα δυο τελευταία σε στί-
χους του Γκούφα. Εκτενής υπήρξε η συ-
νεργασία με τον Αντώνη Καλογιάννη ο
οποίος συμμετείχε στο δίσκο «Το ταξίδι» το
1975 σε στίχους Γιώργου Καλαμαριώτη, με
βασική τραγουδίστρια τη Λιλάντα Λυκιαρ-
δοπούλου και τη συμμετοχή της Λήδας
(Χαλκιαδάκη), αλλά και δυο δίσκους στους
οποίους ήταν ο κύριος τραγουδιστής, το
«Εν Αθήναις» το 1976 με λόγια του Βαγ-
γέλη Γκούφα και του Μάριου Ποντίκα και
τη συμμετοχή κι εδώ της Λήδας και το
«Made In Greece» το 1977 με λόγια του
Μάριου Ποντίκα και συμμετοχή της Μικρής
Χορωδίας Αθηνών. Δεν ήταν λίγα τα τρα-
γούδια που έγιναν επιτυχίες από τους δί-
σκους αυτούς, όπως η «Πλατεία Αβησ-
συνίας», το «Do you like the Greece» αλλά
και τα «Τι θέλεις γέρο» και «Η φρεγάδα»
και ίσως το δημοφιλέστερο «Όρτσα τα
πανιά» (που υπήρχαν στον πρώτο προσω-
πικό δίσκο του Καλογιάννη το 1975) το
ωραίο αυτό θαλασσινό τραγούδι με τους
αλληγορικούς στίχους των ψυχικών δυνά-
μεων της ελευθερίας, που - επίκαιρο όσο
ποτέ- μας θυμίζει μέχρι σήμερα πως:
«…είναι τ' αμπάρια γεμάτα,
π' ανάθεμά τα, άγρια θεριά…»
προτρέποντας...
«Όρτσα τα πανιά»!
Τη λύπη της για το χαμό του εκλιπόντος
εξέφρασε σε επίσημη ανακοίνωσή της στην
ιστοσελίδα της, η ανώτατη μουσική ακαδη-
μία του Φράιμπουργκ (Hochschule für
Musik Freiburg), της οποίας υπήρξε καθη-
γητής της θεωρίας της ανάλυσης από το
1963 έως το 1989. Η κηδεία του Αργύρη
Κουνάδη έγινε στο Φράιμπουργκ.
ΤΕΛΟΣ Α΄ ΜΕΡΟΥΣ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΟΣ
137